vuurvliegjes, schildpadden en orang-oetans - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Marieke Pieters - WaarBenJij.nu vuurvliegjes, schildpadden en orang-oetans - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Marieke Pieters - WaarBenJij.nu

vuurvliegjes, schildpadden en orang-oetans

Door: Marieke Pieters

Blijf op de hoogte en volg Marieke

25 September 2010 | Maleisië, Cameron Highlands

Hoi,

Hier een speedverslag van de laatste week, want over 20 minuten gaat het internet cafe dicht en morgen gaan we voor 3 dagen de jungle in..
Waar was ik gebleven.. O ja, de vuurvliegjes! De vuurvliegjes waar we zo'n beetje 2 dagen voor gereisd hadden waren leuk, maar niet spectaculair. Misschien had ik toch niet de Princess and the Frog moeten kijken net voor ik naar Maleisie ging ;) En daarmee eindigde meteen onze tijd op het schiereiland, want volgende dag gingen we meteen naar het vliegveld en vanuit daar met Malaysian Airlines naar Kota Kinabalu, waar terwijl Olga de berg op aan het zwoegen was, Denise en ik 2 dagen de stad hebben verkend (heel leuk, nachtmarkt, drankje aan het water en naar de bios voor 2 euro).
Toen Ol weer soort van heelhuids terug was van haar klim hebben we haar nog een dagje gegeven om bij te komen en toen was het alweer tijd om richting Sandakan te gaan, vanwaar we gisteren ochtend voor een tour naar Turtle Island zijn geweest. Dat betekende overdag een beetje snorkelen en savonds kijken hoe een schildpad het strand op kwam om eieren te leggen en zien hoe kleine schildpadjes het water in werden gelaten. Het ging allemaal vrij snel, maar het was zeker de moeite waard (Het was heeeeel anders dan in Nicaragua Lon, veel diervriendelijker :)) En toen was het alweer vandaag..We zijn heel vroeg opgestaan -6 uur- om de boot terug te nemen van Turtle Island naar het vaste land en zijn daarna meteen doorgegaan naar Sepilok voor het Orang Oetan centrum. Dat was op zich niet zo heel bijzonder, de enige apen die we te zien kregen waren degenen die op het eten afkwamen tijdens het voederen. Maaarrr toen iedereen al weg was en wij ons begonnen af te vragen hoe we vanuit Sepilok naar Lahad Datu moesten komen (waar onze tour naar de jungle morgen vandaan vertrekt), was er een orang oetan ontsnapt en hebben we een half uur kunnen kijken hoe de mensen van het centrum 'm probeerden te vangen. Heel leuk, en onze dag dag was meteen weer gemaakt!
En nu zitten we dus in Lahad Datu. Morgen worden we om 9 uur opgehaald om naar Danum Valley te vertrekken, waar we hopelijk heel veel beestjes in het wild gaan zien. Heb er weer zin in!

Hoop de komende dagen nog ergens internet te hebben, zodat ik de blog nog bij kan werken en wat fotos te plaatsen!

xxx

• 25 September 2010 - 12:34

Bart En Jacintha:

Lieve Mariek,

Grappig, nu je alweer bijna terugkomt, hebben wij zouist jouw site ontdekt ...

Geniet nog van de komende week en het lekkere weer, want hier is het al volop herfst.

Kan je je reis niet verlengen, zodat jij en wij nog langer plezier kunnen beleven aan deze site?

Veel liefs, een dikke kus en gauw tot ziens! Bart en Jacintha

• 25 September 2010 - 14:33

Amanda:

Klinkt allemaal super leuk en echt super mooie fotos! Geniet er nog lekker van! xx

• 25 September 2010 - 19:23

Tamara:

Gaaf dat jullie naar danum valley gaan!! Benieuwd hoe dat is dus kijk al uit naar de volgende update :-)

• 26 September 2010 - 07:28

Oma:

Dag Marieke, even een reactie van je 80!!! jarige
    oma. Wat zou ik graag bij je zijn, wat een verhalen!
    We hebben je gemist op "De Rotterdam" vorige week. Maar jij ons niet, weet ik mwel zeker.Tot gauw in Holland.(balen voor jou)
    Kijk uir, liefs van oma.

• 26 September 2010 - 11:31

Hanneke:

Hoi! Voor mijn gevoel zit je er nog maar net haha! maar jullie genieten er volop van zo te lezen. Echt super cool dat Olga die berg op is geweest! Ik had voor jullie optie gekozen denk ik... :) Wat is dat donkere ding achter jullie op die paradijs achtige zee foto???? Nou hier is het koud dus geniet er nog maar goed van daar! Ik heb mijn eerste chocolade kruidnoten al achter mijn kiezen (echt erg dat die dingen nu al in de winkels liggen!!!) Nou veel plezier weer met zijn drietjes en ben zo benieuwd naar de foto's!! Oh ja bij de fysio gaat het erg goed, geen rare dingen ;) Liefs Hanneke

• 27 September 2010 - 13:04

Danielle:

Leuk om weer je verhaal te lezen! Jammer dat de vuurvliegjes niet zo spectaculair waren, in Princess and the Frog was het inderdaad supermooi hehe
    Veel plezier nog!!! Xxx

• 27 September 2010 - 20:17

Tiffany:

Hey Mariek,

Wat klinkt het leuk en mooi allemaal!! Kijk uit naar je verhalen en heb ze al met veel plezier gelezen. Je schrijft erg leuk! Zo te lezen heb je een onwijs leuke tijd, en gelukkig want je keek er zo naar uit :D
    Veel plezier nog de komende week!!
    Xxx

• 30 September 2010 - 19:14

Nanda:

Hoi Mariek,
    Het ziet er geweldig uit en klinkt fantastisch!
    Veel plezier nog daar!

xx