Aankomst in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marieke Pieters - WaarBenJij.nu Aankomst in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marieke Pieters - WaarBenJij.nu

Aankomst in Kuala Lumpur

Door: Marieke Pieters

Blijf op de hoogte en volg Marieke

07 September 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoihoi,

Hier dan mn eerste bericht uit Maleisie! Ik hoorde dat het slecht weer is in Nederland..Goh, daar hebben wij geen last van want het is hier heerlijk weer (even afkloppen)
De vliegreis ging goed, alles ging prima volgens schema. Alleen heel jammer dat we geen eigen tv schermpjes hadden in het vliegtuig..Tss! We sliepen dan wel de hele vlucht, maar het gaat om het principe he ;)

Vanaf het vliegveld konden we op de trein naar het centrum stappen, dus dat ging allemaal lekker vlot en vanaf het centrum was het een kwartiertje met de taxi naar China Town, waar ons hotel staat. Als echte bereisde mensen -humhum- lieten we ons natuurlijk niet door een agressieve Maleisier afschepen met 25 ringgit (iets meer dan 5 euro), maar regelden we veilig een taxi bij de balie van het station voor 30 ringgit en.. kregen we dezelfde irritante chauffeur aangewezen. Dat liet Denise niet over haar kant gaan, dus die heeft even een andere chauffeur geregeld. Jaja, je moet voor jezelf opkomen! Jammer alleen dat we in de drukte vergeten zijn het wisselgeld te vragen, dus uiteindelijk is het een ritje van 50 rgt geworden. Wat zullen die mensen bij het station een lol gehad hebben..Maar ja, je kan natuurlijk niet op reis zonder een keer gigiantisch -vergeef me het lelijke woord- genaaid te worden, dus hopelijk hebben we het wel weer gehad nou :p

Het hotel zit midden in het drukke China Town, zo'n beetje in een kledingwinkel. Als je naar de locatie kijkt (midden in de markt straat) zou je het niet zeggen, maar van binnen is het hartstikke netjes en lekker cool. Gisterenavond zaten we natuurlijk met een dikke jetlag, dus hebben we het rustig gehouden; we hebben alleen even lekker gegeten, een beetje langs de marktkraampjes gelopen en zijn lekker op tijd naar bed gegaan.

Omdat we overmorgen alweer richting de Cameron Highlands gaan hebben we -als in ik- een planning gemaakt voor vandaag en morgen en al zeg ik het zelf, we hebben ons er goed aangehouden! Vandaag zijn we eerst op weg gegaan om een echt local ontbijtje te halen. Ik zeg op weg gegaan omdat we onderweg zijn blijven hangen bij de starbucks (hoezo environmental bubble). Gelukkig was de starbucks heel teovallig in de buurt van een hele grote shoppingmall met een indoor achtbaan die op ons lijstje stond, die konden dus we alweer afvinken!
Daarna hebben we de taxi genomen naar de Menara toren, waar we op een duizelingwekkende hoogte, in een draaiend restaurant heerlijk gelunched hebben voor 50 euro met zn drietjes. Check. Na de lunch zijn we als echte goede toeristen naar het natonale museum geweest en hebben we nog even door een park gewandeld, waarna we -heel tevreden over ons zelf- weer richting hotel konden gaan. En dat was alweer onze eerste echte dag!

Morgen gaan we nog een keer een poging doen voor een local ontbijtje (deze keer met de taxi) daarna hopen we nog wat te winkelen, een tempel te bezoeken en wat mooie fotos van de twin towers te scoren. En de dag daarna begint het echte reizen!

Conlcusie: Tot nu toe hebben we het prima naar onze zin :D

Veel succes met het weer in Nederland en tot gauw xxx

• 07 September 2010 - 16:09

Linda En Ernst:

Hey Marieke,

Zo te zien heb je het erg naar je zin daar hier gaat alles goed alleen het weer idd veel minder! Veel plezier en hopen snel wat foto's van je te mogen bekijken.

Grz dikke knuffel ernst en Lin

• 07 September 2010 - 16:58

Lon:

Je kon het ook niet laten om even de environmental bubble erin te plaatsen he ;) Klinkt alsof jullie het gezellig hebben! Hou dat vol haha.
    Xx

• 07 September 2010 - 17:29

Anneke:

hey mariek! Klinkt nu al goed! -jaloers- Nou, geniet ervan! :)

xx

• 07 September 2010 - 18:58

Gert&Janneke:

He Marieke,

Leuk weer je verhalen te lezen.
    Geniet ervan!!

Janneke

• 07 September 2010 - 19:43

Mereltjes:

Doe je goed daarzo allemaal.

Mijn bruiloft van Sep en Lien op de camping was geweldig. T weer was super en we zijn t hele weekend gebleven met de caravan van mijn ouders. Morgen gaan we bij de Ethiopier eten en van t weekend hebben we weer 2 feestjes.

Gisteren heb ik twee wijken voor de Kankerbestrijding gelopen, gecollecteerd, dus heb voor deze week weer mn goede daad gedaan.

Heel veel plezier nog!!

xx

• 07 September 2010 - 19:53

Amanda:

Klinkt als jullie het gezellig hebben en goed dat ze daar ook Starbucks hebben (je moet ook gewoon rustig wennen, toch?) xx

(ps: berichtje is mss twee keer geplaatst, want ik doe graag moeilijk met reageren hihi)

• 07 September 2010 - 19:58

Hanneke En Jayton:

Klinkt nu al helemaal vakantieachtig. Lekker zeg de starbucks, zou er ook niet zomaar voorbij kunnen lopen :) Nou geniet weer lekker!!! Doeiiiii xxx

• 07 September 2010 - 22:37

Vanessa:

Hoi Marieke,

Wat leuk om je verhaal te lezen. Je schrijft prettig, fijn om te lezen en zie het helemaal voor me ;) En dan te bedenken dat ik nog nooit in Maleisie ben geweest...zo knap :D

Je hebt in korte tijd al veel ondernomen, actief hoor.

Al een klacht in gedient bij Egyptian Airways? Over het missen van goed beeld? Hoop maar dat je mooi hebt gedroomd, dat maakt vast veel goed... :P

Kijk uit naar je volgende berichtje. Ben nieuwsgierig naar die tempel, is vast prachtig.

Groetjes en heb een beetje meelijden met ons herfstweer, wel zo aardig vanuit het zonnige Maleisie... :p

• 08 September 2010 - 12:18

Monique:

Hoi hoi,

Wat super om te lezen dat alles tot nu toe goed en gezellig is verlopen. Ik ben nu al reuze benieuwd naar de 1000ende foto's. Hele fijne vakantie nog. Geniet ervan, zie een hoop en doe voorzichtig. Groetjes van Kees, Monique, Lisanne en Nina(johan van Olga is mijn neef!!!)

• 08 September 2010 - 12:50

Johan:

Hey! Jaja gelijk genaaid worden op je eerste vakantiedag... Het voelt weer alsof ik in Indonesie ben... :P Die kun je iig ook afvinken. Gaaf hoor zo te lezen. Komen er ook binnenkort fotos op? 50 euro klinkt trouwens wel veel voor een lunch. Blijkbaar toch niet zo goedkoop? Veel plezier met je local ontbijtje bij Starbucks en veel plezier weer!!

Gr, Johan.

P.s. voor de twin towers ben je volgens mij verkeerd en te laat hoor... ;)

• 08 September 2010 - 15:52

Denise:

@ Johan vanuit slaapkamer Kuala Lumpur.

Ten eerste: 50 euro met zn 3en op minstens 400m hoogte in een draaiend ding, all u can eat buffet. Met zn 3en!!

Er is geen ten tweede.

Denise, namens een dicterende Marieke.

• 10 September 2010 - 10:47

Danielle:

Heey!
    Leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben! :D

Ben benieuwd naar de foto's! Wil die indoor achtbaan wel eens zien! Veel foto's maken he!

Veel plezier nog!

Xxx

• 10 September 2010 - 12:20

Ad & Leny :

Geweldig jullie pogingen om zuinig aan te doen. Ik moet erg denken aan het oeroude spreekwoord' wie het onderste uit de kan wil, krijgt ..enz. LEuk van je te horen!! Veel plezier verder.

• 12 September 2010 - 09:34

Tamara:

Klinkt goed, benieuwd hoe jullie de highlands vinden!