Perth naar Broome (deel 2) - Reisverslag uit Broome, Australië van Marieke Pieters - WaarBenJij.nu Perth naar Broome (deel 2) - Reisverslag uit Broome, Australië van Marieke Pieters - WaarBenJij.nu

Perth naar Broome (deel 2)

Door: Marieke Pieters

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 Juni 2012 | Australië, Broome

G'day mates!
Wat is Australie toch een heerlijk land..Ik zit nu in de YHA in Broome, bij te komen van onze supergave tour, met super relaxe mensen en een compleet gestoorde gids. Mijn bucketlist is een stukje korter en ik ben weer een paar geweldige ervaringen rijker.

Iedere tour krijgt een naam en wij waren de ' first timers' tour. Het was de eerste keer dat het regende in Monkey Mia, de dolfijn compleet omrolde ("i've never seen him do that before") dat het water in Karijini sochtends bevroren was, Kim een dodelijke black spotted snake in West Australie zag, laptops en laserlichtjes van gidsen het niet deden ("seriously guys, this has never happened to me before")en ga zo maar door.

In de 2 dagen in Coral Bay en Exmouth heb ik met Mantaroggen en walvishaaien gezwommen. Wat op het eerste gezicht niet zo heel bijzonder leek (We waren met zn 10en heel hard achter een rog aan het zwemmen) veranderde in een paar seconden in een geweldige ervaring. Ik denk dat er nog een rog was, want op een gegeven moment zag ik niemand meer en ineens kwamen de manta's van alle kanten en was ik omringd. Helemaal geweldig! Diezelfde dag hebben we tijdens het snorkelen ook schildpadden gezien een een rifhaai van 1,5 meter (mijn record, als je de walvishaai niet meetelt).

De walvishaaien de volgende dag waren zo'n 5 meter. Ze kunnen tot wel 12 meter groeien, dus het waren kleintjes, maar ze waren wel heel actief. De grotere haaien schijnen vrij rustig te zijn en snel onder te duiken. Deze dacht dat wij plankton waren en probeerde ons op te eten, haha. Supergaaf!

Na exmouth zijn we richting Karijini National Park gegaan, waar we 3 nachten hebben gekampeerd. Er waren tenten, maar de meesten van ons hebben als echte diehards buiten in swags geslapen in de (vries)kou. Je moet er wat voor een mooie sterrenhemel over hebben he! Dus daar lagen we, met 3 lagen kleren, opgerold in onze slaapzakken.
Overdag werd het gelukkig wel lekker warm en konden we zwemmen en klimmen in paradijselijke gorges.

Helaas gaan 10 dagen heel snel voorbij als je lol hebt, dus hier zit ik dan in Broome. Onzettend moe, maar heel blij dat ik heb besloten deze vakantie terug te gaan naar Australie!

De komende paar dagen ga ik het rustig aan doen. Lekker aan het zwembad zitten, naar het strand en misschien nog een camelride doen op het strand :) De 23e vlieg ik savonds terug naar Perth, waar hopelijk mn kamergenootje in de Witches Hat op me wacht. De 24e vlieg ik alweer terug naar Nederland en kan ik terugkijken op een heerlijke vakantie niet ik niet snel zal vergeten!

  • 21 Juni 2012 - 07:31

    Tamara:

    Wow...

  • 21 Juni 2012 - 17:58

    Peter:

    Hoi Marieke,
    Super! Nog even en je moet je gids gidsen? "... this has never happened to him before.."

  • 21 Juni 2012 - 20:07

    Olga:

    Kijk, daarom heb ik het niet op walvissen! Blech...´hij dacht dat we plankton waren´...Maar gaaf hoor ;)

    grtz, Olga & Johan (die wegens een virus via waarbenjij.nu op zijn werk niet meer op de site durft...)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

West Australië

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2012

Perth naar Broome (deel 2)

12 Juni 2012

10 daagse tour naar Broome

07 Juni 2012

Perth

02 Juni 2012

Vakantie naar Australië
Marieke

Actief sinds 09 Juli 2008
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 18997

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 31 Juli 2015

Working Holiday Canada

03 Juni 2012 - 24 Juni 2012

West Australië

05 September 2010 - 04 Oktober 2010

Een maandje Maleisië

30 Juli 2008 - 30 Januari 2009

Nicaragua

Landen bezocht: