Perth - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke Pieters - WaarBenJij.nu Perth - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marieke Pieters - WaarBenJij.nu

Perth

Door: Marieke Pieters

Blijf op de hoogte en volg Marieke

07 Juni 2012 | Nederland, Utrecht

Hoi :)
Hier mn eerste verslag vanuit Perth!
De vlucht ging prima, geen turbulentie of vertragingen ofzo en mn tas was er ook gewoon toen ik op Perth aankwam. Daar kon ik de airportshuttle pakken die me recht bij mn hostel afzette, dus eigenlijk kon de heenreis niet beter. Ik was bijna de enige in de bus, dus meteen wat tips gekregen van de bus chauffeur. Een daarvan was Kings' park, daar heb je mooi uitzicht over de stad. Hij had toch nog wat tijd over dus is nog even naar het uitzichtpunt gereden om te laten zien waar ik heenmoest. Super chill die mensen hier!

Voelde me meteen weer helemaal thuis hostel is gezellig, kamergenoten zijn leuk..alsof ik nooit ben weggeweest haha. Het weer is heel wisselvallig, das wel jammer (moet je maar niet in de winter naar Zuid Australie gaan he), maar als de zon schijnt is het 22 graden. Prima uit te houden dus! Heb nog niet zo gek veel gedaan: een beetje rondgelopen in Perth, naar Fremantle geweest (een plaatsje vlakonder Perth)en naar een strandje in de buurt geweest.

Gisteren heb ik mn 'eerste keer op reis' kamergenoten Shithead leren spelen. Must voor iedere backpacker, ze gaan me nog dankbaar zijn haha!
Oeh en heb al 1 spannend verhaal!
Kon niet slapen gisteren (weer even wennen aan in duet snurkende kamergenoten) en had net mn boek weggelegd toen ik allemaal geschreeuw op de gang hoorde. Een van de gasten was in zn gezicht geslagen (had ie vast verdiend omdat ie dronken was en dom deed) en was het meisje van het hostel en haar vriend de huid vol aan het schelden. Hij zat iedere keer van "You're dead bitch" en " Do you know who I am" enzo. Hij werd het hostel uitgezet maar wilde niet weg, dus uiteindelijk is de politie erbij gekomen. Ik heb alles heel goed kunnen volgen, dankzij mn kamer die bij de uitgang ligt. Oke misschien heb ik me in een paar onnatuurlijke bochten moeten wringen om het goed te kunnen zien, maar leek wel een reallife tv show hihi! Toen de politie erbij kwam werd David
(zo heet onze dronkaard en dat weet ik omdat de politie zn naam zo'n 1000 keer herhaalde..handig voor de volledigheid van het verhaal)ineens heel beleefd en respectvol. Supergrappig, want ik hoorde hem het hele verhaal verdraaien en hij zei "Trust me! I would lie to my mum, I would lie to my boss but I would never lie to the police". Nou ja, dat ging een half uur door (met een paar laatste waarschuwingen van de politie omdat hij niet meewerkte) en uiteindelijk heeft David een soort van straatverbod gekregen en moest hij een taxi nemen naar een ander hostel. Hij moest de alhocol druit slapen en zou vanmorgen om 9 uur langskomen om zn auto op te halen.. Dus werd ik vanmorgen om 7 uur wakker geschreeuwd door een nog steeds stomdronken David die zn auto kwam halen. Ik had eigenlijk verwacht dat hij m het hostel in zou rijden maar gelukkig was hij heel volwassen en heeft ie alleen maar 5 minuten staan toeteren voor hij wegreed. Vet drama haha en ik ben zo'n beetje de enige die het hele verhaal heeft meegekregen, allemaal omdat ik niet kon slapen. Jeee, gratis drama en veel beter dan op tv!

Nou dat was het wel zo'n beetje voor nu, morgen ga ik een wijntour doen (weet niet precies waar we heengaan maar zag er leuk uit) en zaterdag en zondag wil ik zeehondjes gaan kijken en snorkelen als het weer een beetje meezit.

Spreek jullie later! xxx

  • 07 Juni 2012 - 09:58

    Lonneke:

    Ik ben zoooo jaloers!! Peper het maar even in dat jouw tas wel gelijk goed aan was gekomen ;)
    Neehoor, ben super blij voor je! Geniet!
    Xx

  • 07 Juni 2012 - 10:09

    Emile :

    wij zijn jaloers.

    groetjes vanuit belgië

    x emile en Fleur

  • 07 Juni 2012 - 11:21

    Sander:

    Nog geen leuke foto`s dus?

  • 07 Juni 2012 - 11:24

    Tiffany:

    Leuk!! Klinkt goed allemaal. Ook je spannend en sensatie verhaal haha :)
    Veel plezier!
    Xx Tiff

  • 07 Juni 2012 - 11:25

    Tiffany:

    Spanning en sensatie natuurlijk! Typen is ook lastig :) Wil natuurlijk wel je foto's zien als je terugbent!


  • 07 Juni 2012 - 12:04

    Danielle:

    Hey Mariek!

    Leuk om te lezen! Wat een drama in het hostel :P

    Veel plezier met de wijntour ;)

    Xxx

  • 07 Juni 2012 - 17:45

    Tamara:

    Mooi begin, belooft wat voor de komende dagen! Hopelijk niet elke dag drama, haha!

  • 08 Juni 2012 - 04:48

    Mannie:

    vet leuk! ook je super precieze verslag van het drama in het hostel - lijkt wel gtst!! :) dikke kus!

  • 08 Juni 2012 - 06:52

    Olga:

    Och...dat die chauffeur ook even naar het uitzichtpunt reed...typisch, en wat moet dat gelijk dat relaxte gevoel geven!! :D En we horen het natuurlijk graag als je nog meer dramatische verhalen hebt!

  • 08 Juni 2012 - 08:07

    Wietske:

    Leukkkk!!! Ik ben net als Lonneke echt super jaloers hoor.. Pfff ik wil ook zeehondjes zien!

  • 08 Juni 2012 - 11:46

    Denise:

    Klinkt niet bepaald vervelend allemaal!
    Ben benieuwd hoe je de wijntour vindt, en wat je je ervan herinnert de dag erna natuurlijk ;-)

    Geniet ervan!!

  • 08 Juni 2012 - 13:29

    Johan:

    Vette shit!!! Maarruuh wanneer komen de fotos?
    Gr J

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

West Australië

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2012

Perth naar Broome (deel 2)

12 Juni 2012

10 daagse tour naar Broome

07 Juni 2012

Perth

02 Juni 2012

Vakantie naar Australië
Marieke

Actief sinds 09 Juli 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 18992

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 31 Juli 2015

Working Holiday Canada

03 Juni 2012 - 24 Juni 2012

West Australië

05 September 2010 - 04 Oktober 2010

Een maandje Maleisië

30 Juli 2008 - 30 Januari 2009

Nicaragua

Landen bezocht: